29 Şubat 2020 Cumartesi

3900

(26 ŞUBAT ÇARŞAMBA)

Erkenden uyanıp kahvaltı hazırladım; üşenmeden lorlu waffle yaptım ve keyifle yedik.
Hava alanına taksiyle geçerken şoförle bir müddet yöneticilerimize saydık sövdük.
Hava alanı fazla yoğun değil, uzun zaman olmuş dış hatlara gelmeyeli. Millet maske takıyor ama, bizde korku yok.
Uçuşumuz kısa sürüyor, Kıbrıs'ta hava çok sıcak. Ercan hava alanı beklediğimden daha küçük ve tenha, hafta içi sezon dışı olduğundan sanıyorum. Bizi Girne'ye götürecek servisin seferleri çok seyrek ve üstelik gecikmeli kalkıyor, yolda indirme bindirme derken, gereksiz uzayan bir yolculuktan sonra Girne'ye varıyoruz.
Otele yürürken biraz şaşkınız; zira burası çok geri kalmış hatta terk edilmiş gibi görünüyor. Evler yıkık dökük, bahçeler bakımsız, yollar boş...
Otelimiz modern ve keyifli; odamız epeyce geniş ve rahat. Tam dinlenmelik-bir duş alıp eşyamızı yerleştirdikten sonra yemeğe çıkıyoruz.
Buranın tam belli bir çarşısı yok sanki; hani yazlık kasabaların meydanları etrafındaki tezgahları, restoranları olur ya. Merkezde popüler olduğu belli olan bir mekana oturup bira istiyoruz. Yaşlı İngiliz turistlerle karşılıklı soğuk ve ucuz biralarımızı yudumlarken keyfimiz yerine geliyor-resmen tatildeyiz! Tatilde olmayı özlemişim.
Güneşte bira içip boş oturmayı özlemişim, deniz ürünleri tabağı da nefis; kalamar, karides, yengeç bacağı, midye çıtır çıtır...
Ardından etrafı dolaşmaya çıkıyoruz ve internette gözüme kestirdiğim restoranların kapalı olduklarını görünce biraz hayal kırıklığı yaşıyorum. Aslına bakılırsa doğru düzgün bir yer yok gibi, tam olarak burası mıymış Girne diye düşünmeye başlıyoruz. Annem 30 yıl evvelden hatırladığı Kıbrıs'ı bulamayınca şaşıp kalıyor ve anılarını hatırladıkça anlatıyor.
Akşam belki acıkırız diye bir marketten biraz meyve, kraker filan almak istiyoruz. Girne'de açık fırın da bulamıyoruz, manav da. Market dedikleri bizim 30 yıl öncesinin rafları boş kalmış küçük bakkallarından ibaret.
Girne'de ekmek yok, meyve yok, adeta bir şey yok! Ama her tarafta bolca içki var ve çok ucuz.
Bakalım yarın nasıl geçecek?