8 Ekim 2015 Perşembe

2298

Akşam yağmur yağacağını hesap edemedim, Klimt'li şemsiyemi evde bıraktım.
Kafamda deli sorular-evlere sığamıyorum!
Akşam filmimiz vardı yine Feriye'de; en sevdiğim sinema olsun mu burası?
Bir İran filmi Nahid; yine biraz ağır tempolu, yine insan ilişkilerini hikaye ederken ikilemlerle yüzleştiren, kaliteli bir film...
 Sık sık sahilde kaçamak buluşmalarını ve iki arada konuşmalarını izlediğimiz Nahid ile Mesud, bir türlü bir araya gelemeyen ama ayrı da kalamayan bir çift.
Kadın tarafından adama yönelen bir sevgi, tutku hissedemedim hiç. Zaten kendi de söylüyor bir yerinde, aşktan evlenmediğini. Mecburi bir muta nikahı yapılıyor.
 Eski eşi eroin bağımlısı, ipsiz sapsız bir adam olan Ahmed'e oğlu Emir Rıza'nın velayetini kaptırmaktan korkuyor anne. Okulu boşlayan ve babasıyla serserilik etmeyi seven Emir Rıza annesini hep üzse de, oğlundan vazgeçmiyor Nahid.
 Kendisine sahip çıkan ve beş parasızken yardım eden bu düzgün adamın yanında bir türlü rahat edemiyor Nahid, İran'da hep kadınlar mı yükü sırtlanıyor?
"Hangimiz daha kötü?" diye soruyor. Eroin bağımlısı baba mı, başka bir adamla ilişkisi olan anne mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder