24 Kasım 2010 Çarşamba

519




Pencere-önü Melankolisi:

Gecenin sessizliği kuşattı etrafımı, pencere kenarında yağmuru dinleyerek kitap okumak geldi bir an içimden, sonra okurken sayfaların birinde, aniden duraklayıp kitabı kucağıma kapadığımı hayal ettim, dışarı bakarken gördüm kendimi, usul usul geceye yürüyenleri izlerken: bir kedi, elleri cebinde paltolu bir adam, kürk mantolu dalgalı saçlı bir kadın... Kendime dışarıdan baktım, daha yaşlı gördüm yüzümü, ellerimi daha beyaz, hiçbir şeyi tutamayacak kadar kırılgan gördüm, ürperdim. Herkesin kederden grileştiği bir şehirde buldum kendimi, saat kulesi altında randevulaşıp gelmeyen aşıkları, ölümü bekleyen içli yalnızları düşündüm, onlarca erkeğin ilan-ı aşkına maruz kalmış evine yollanan çiçeklerden bıkmış kırmızı rujlu kadınları düşledim, kendi yüzümü koydum onların başına anlar gibi, kalabalıklar içinde hep ıssız kalan, bir türlü hiçbir yere ait olamayan bu güzelliği hüzünlü kadınları kimselerin yanında açılamayan güllermişçesine hatırladım... Korku doluydum bu şehirler şehrinde kaybolmuş olmaktan, yine de gücüm yoktu çıkıp gitmeye surların kapısından, dışarıda başka şehirler vardı biliyordum, başka insanlar vardı beni dinleyecek anladığını söyleyecek sevdiğini sanacak, ama ben nerde olursam olayım yabancı kalacağımı da gayet iyi biliyordum; günün ağarmasını beklerken uyuyamayacağımı, kimin yatağında olursam olayım sabah ezanında kalkıp üşüye üşüye ağlayacağımı...


1 yorum:

  1. biliyor musun
    hiç bir ilişkide
    ayak ve yorgan hesaplamaları tutmaz
    aritmetiği olmaz aşkın
    çünkü hepsini almak iç güdüsü
    yutan elemandır
    ve boğar iki tarafı maviye....
    hani söylemiştin ya
    vedalar soğuk olur diye
    oysa kışın sert geçeceğini
    en baştan ben söylemiştim
    karabatakların göle erken gelişinden
    ve çingene palamutlarının
    tezgaha erken düşmesinden demiştim
    hani söylemiştin ya
    ben sildim mi adamı tam silerim diye
    silinecek ne çok şeyimiz var oysa
    ne çok şeyi kirlettik bilemezsin
    onun için çok mühim değildir
    ve hemencecik silmeni öneririm
    ha başka bişey daha
    ben hiç anasınıfında okumadım
    bundandır belki oyunlara uzak
    ve yabancı kalışım
    çünkü oyunda herkes
    kendisidir aslında
    ve değişen hiç bişey yok biliyor musun
    yine aynı yerde aynı adamım

    YanıtlaSil