26 Ağustos 2019 Pazartesi

3714

(24 AĞUSTOS CUMARTESİ)

Dün geç yatmıştım, haftanın yorgunluğu da eklenince bugün öğlene doğru uyandım. İyice dinlenmişim, yogayı erteleyip kahvaltı hazırladık. Balkonda kedili ve nostaljik dizili kahvaltılarımızı seviyorum. Şaşıfelek çıkmazında Cesur, Aysel bize eşlik ediyorlar bu aralar, Bizimkiler'den sonra...
Uzunca bir aradan sonra biraz piyano çaldım, azıcık ev işleri ile ilgilendikten sonra yogamı yapıp banyoya girdim. Yaz sonu en bunaltıcı sıcaklar geldi bu hafta.
Akşamüstü bir anda Beyoğlu'na sinemaya gitmeye karar verdik; aniden yapılan planlara bayılırım! Epeydir aklımda olan Ritüel filmini Pera Sineması'nda seyredeceğiz. Çok uzun ve arasız bir gösterim, yine de sıkmadan ilgiyle izliyorum. Benim için enteresan bir konu ve hoş bir atmosfer, heyecan verici buldum. İçinde pek çok metafor barındıran bir filmdi; pagan ritüelleri, yaşam döngüsü, kurban kavramı... Herkesin güldüğü sahnelerin aslında şu anki dini pratiklerden fazla bir farkı yok.
Çıkışta üstümdeki ağırlığı atmak için İnci'de profiterol yedik, iyi de bahanemiz oldu.
Yıllardır hiç değişmeyen tadı, asla rahatsız etmeyen çikolatasıyla muhteşemdi yine. Beyoğlu'nda yürümek çok farklı bir histi; Araplar tarafından işgal edilmiş ana cadde ve restore edildikten sonra ruhunu kaybeden tarihi binalar arasında iç burkan bir yolculuk yaptık. Artık Araf'ın da, Nar'ın da yerlerinde olmayışı beni üzdü. En güzel yıllarımın en tatlı anıları bu mekanlarda geçmişti...
Hala duran bir kaç dükkan dışında fazlaca bir cazibesi kalmamış, olsun yine de bir gün yeniden canlanacağını ve eski günlerine döneceğini biliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder